1,3 mln firm korzysta z bankowości internetowej

Przedsiębiorcy coraz chętniej wybierają wygodę związaną z bankowością internetową. Pokazują to wyraźnie statystyki Związku Banków Polskich.
Rachunek telefoniczny potrafi przyprawić o zawał, ale tu już jest gruba przesada...
Rachunek telefoniczny potrafi przyprawić o zawał, ale tu już jest gruba przesada...
Tradycyjne operacje finansowe są wypierane przez elektroniczne odpowiedniki

Tradycyjne operacje finansowe są wypierane przez elektroniczne odpowiedniki

– Liczba małych i średnich przedsiębiorców, którzy mają podpisane umowy z bankami wzrasta rok do roku. Czasem jest to 9 proc., a czasem – 12 proc. –

mówi prezes ZBP Krzysztof Pietraszkiewicz.

– Pocieszającą informacją jest to, że blisko 1,8 mln naszych przedsiębiorców ma dostęp do bankowości internetowej.

Z czego większość, bo 1,3 mln firm aktywnie z tego dostępu korzysta.

– To oznacza, że przedsiębiorcy nie tracą czasu, rozwiązują swoje problemy płatniczo-rozliczeniowe na odległość

– podkreśla w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Krzysztof Pietraszkiewicz.

Jak wynika z danych ZBP, coraz częściej elektroniczna forma rozliczeń finansowych jest wykorzystywana również do innych celów.

– Na przykład do celów sprawozdawczych, do celów marketingowych, do kontaktowania się z administracją, z urzędami, z sądami itd. –

dodaje Pietraszkiewicz.

– Myślę, że to jest dobry kierunek i to może nas napawać optymizmem.

Przedsiębiorcy widzą w tym sposobie kontaktu z bankiem realne korzyści. Przede wszystkim oszczędzają czas i pieniądze.

– Przede wszystkim możemy tutaj mówić o wymiernych oszczędnościach, bo przecież bankowość elektroniczna naprawdę jest tańsza niż spędzanie czasu w kolejkach do okienek bankowych i na dojazd do banku. To są konkretne korzyści –

zauważa prezes ZBP.

Zaoszczędzony w ten sposób czas może być bardziej efektywnie wykorzystywany przez przedsiębiorców.

Ważne jest to, żeby zaoszczędzony czas wykorzystali na dalsze usługi, na produkcję czy nawet na dobry wypoczynek. To ma naprawdę ogromne znaczenie

– podkreśla Krzysztof Pietraszkiewicz. –

Ponadto ważna jest również szybkość wykonywania operacji i transakcji finansowych. To bardzo przyspiesza obieg pieniądza w gospodarce.

Dobrze rozwinięta bankowość internetowa skierowana do małych i średnich przedsiębiorstw to już standard w działających w Polsce bankach. Wzrastają oczekiwania klientów i do nich dostosowywana jest oferta banków.

Ulepszane są m.in. kwestia bezpieczeństwa i szybkość dokonywanych transakcji. Jak podkreślają przedstawiciele ZBP, banki chętnie promują usługi internetowe, bo dzięki temu, rezygnując z rozbudowy sieci placówek, mogą zaoferować tańsze opłaty za przelewy czy inne bankowe usługi.