Google zmienia sposób działania wyszukiwarki

Zmiany, wprowadzane przez Google mają być nakierowane na skuteczność w działaniu wyszukiwarki.
Google zmienia sposób działania wyszukiwarki
Jeszcze lepsza wyszukiwarka Google

Jeszcze lepsza wyszukiwarka Google

– Celem zmian w algorytmie jest poprawianie jakości wyników wyszukiwania –

tłumaczy Artur Waliszewski. Nawiązuje w tym miejscu nie tylko do polityki firmy, ale też do samej definicji wyszukiwarki, która ma dostarczać użytkownikowi pożądanych przez niego rezultatów.

– Podstawowa naszą zasadą jest to, że wyniki wysłane użytkownikowi mają być jak najlepsze, jak najbardziej obiektywne –

tłumaczy Agencji Informacyjnej Newseria Artur Waliszewski. W tym przypadku chodzi o interesy internautów, przeszukujących zasoby sieci w oparciu o oprogramowanie Google’a. Firma zapewnia, że nie zapomina o tych, którzy są na drugim biegunie tej “układanki”, czyli o autorach oraz właścicielach portali i serwisów, zainteresowani tym, by ich strony, w wynikach wyszukiwania były jak najwyżej.

– W tym celu mogą podejmować różne działania

– zapewnia dyrektor Google Polska.

Zwraca jednak uwagę, że wiele takich zabiegów firma uważa za niezgodne ze wskazówkami dla webmasterów, które publikowane są na jej stronach.

– Nikomu nie mówimy, że pewne rzeczy wolno lub nie wolno robić

– mówi Waliszewski – my tylko mówimy: jeżeli chcesz uczestniczyć w obiektywnej wyszukiwarce, która stara się dostarczyć użytkownikom najbardziej obiektywnych wyników, to przestrzegaj naszych wskazówek.

– Jak będziesz ich przestrzegał, to będziesz na takiej pozycji w wyszukiwarce, na jaką twoja witryna, zdaniem użytkowników, zasługuje

– dodaje.

Sztuczne “podciąganie” pozycji w wyszukiwarce jest sprzeczne z polityka jej twórców, negatywnie wpływa na jakość wyników.

Dlatego my musimy podjąć działania — tłumaczy Artur Waliszewski.

Dodaje, że zachowanie wszystkich użytkowników sieci powinno opierać się na pewnych, czytelnych zasadach.

– Twórcy stron je tworzą, a algorytm plus pewna mądrość innych użytkowników sieci decyduje o tym, na jakiej pozycji te strony są w wyszukiwarce.

Działania, zmierzające do tego, by sztucznie “podkręcić” daną pozycję, z definicji zaprzecza obiektywności wyszukiwarki, a na to, jak podkreśla Waliszewski, firma nie może sobie pozwolić.

– Skutkiem ubocznym zmian, może być to, że pewne techniki stosowane przez różne serwisy internetowe po to, żeby w tych wynikach być wyżej, przestają działa –

mówi –

nam dokładnie o to chodzi.

Szef Google Polska tłumaczy, że w ten tylko sposób można budować skuteczne narzędzie, jakiego dziś oczekują użytkownicy sieci.

– Chodzi nam o to, żeby wyniki wyszukiwania oddawały rzeczywistą sytuację w sieci i rzeczywiście odpowiadały na potrzeby użytkowników, a nie były odbiciem tego, czy ktoś potrafi sprytniej tworzyć różne rozwiązania, które powodują podbicie strony w wynikach –

dodaje Waliszewski.

Wyszukiwarka Google została stworzona 14 lat temu w Stanach Zjednoczonych. Według danych indeksuje ponad bilion witryn internetowych.