Tysiąc lat gwarancji przechowywania danych wykutych w granicie

Na początku października bieżącego roku, miała miejsce konferencja prasowa, na której przedstawiony został ten nowoczesny produkt. Organizatorami byli LG Electronics, współtwórca technologii i wyłączny partner dostarczający napędy oraz First Price oficjalny importer płyt M-Disc i firma Incom – jedyny dystrybutor w Polsce. Natomiast wśród gości specjalnych obecni byli przedstawiciele Millenniata USA oraz Ireland zajmujący się dostarczaniem nowoczesnych technologii archiwizacji danych. Podczas konferencji omówiona została specyfikacja płyt, a także główne aspekty stojące za sukcesem produktu w innych krajach.
Tysiąc lat gwarancji przechowywania danych wykutych w granicie
Millenniata M-Disc

Millenniata M-Disc

Płyty DVD M-Disc stworzone są z nieorganicznych materiałów, z domieszką granitu, co wpływa na niesamowitą wytrzymałość warstwy odpowiadającej za zapisywanie danych. Dzięki swoim właściwościom i unikalnej technologii, oferta Millenniata i LG skierowana jest głównie do przedsiębiorstw i instytucji publicznych, gdzie istotne jest wielodziesięcioletnie przechowywanie ważnych dokumentów. Niemniej, producenci nie zapominają również o klientach indywidualnych, których z pewnością zainteresuje bezpieczne przechowywanie cyfrowych zdjęć, filmów i dokumentów.

Płyty DVD M-Disc są odporne na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgoć, niska temperatura i światło. W przypadku wysokich temperatur są one wstanie przetrwać w warunkach termicznych bliskich osiemdziesięciu stopniom w skali Celsjusza. W związku z czym, czas przechowywania danych jest nawet kilkadziesiąt razy dłuższy niż na pozostałych typach nośników danych — informuje Marcin Kurzawski, przedstawiciel importera płyt na polski rynek.

Standardowe nośniki pamięci mogą przestać działać już po kilku miesiącach. Zwykła płyta CD jest w stanie bezpiecznie przechować pliki przez około 5 lat. Przy regularnym korzystaniu pendrive odmówi współpracy po okresie około 8 – 10 lat, podczas gdy taśma magnetyczna może wytrzymać maksymalnie 15. Są to wyniki dalekie od oczekiwań wielu osób i instytucji — dodaje Kurzawski

Sukces na rynku amerykańskim, firmie Millenniata zapewniła m.in. seria restrykcyjnych, profesjonalnych badań i testów, które potwierdziły wysoką skuteczność płyt M-Disc. Jedną z instytucji, która testowała płyty DVD była Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych. Testy wiernie odzwierciedlały trudne warunki eksploatacji, panujące na morzu w czasie walk. Spośród wszystkich producentów płyt, którzy brali udział w doświadczeniu, jedynie Millenniata pomyślnie przeszły wszystkie testy.

Siłą marki M-Disc są partnerzy zaangażowani w projekt. LG Electronics jest współtwórcą technologii zastosowanej w płytach Millenniata oraz producentem specjalnych nagrywarek, dzięki którym możliwe jest utrwalenie danych na kamiennych tarczach. Obecnie do najważniejszych odbiorców instytucjonalnych technologii firmy Millenniata i LG zaliczają się: NASA, US Navy oraz US Geological Survey.