Roczna gwarancja iPhone’a 5 jest nie do zaakceptowania, twierdzi Komisja Europejska

Według zaleceń Unii Europejskiej, każdy sprzedawany na terenie państw członkowskich sprzęt powinien być objęty co najmniej 2-letnią gwarancją producenta. Tymczasem Apple na swój najnowszy smartfon daje zaledwie roczną gwarancję, a jeśli klient życzy sobie dłuższej ochrony, musi wykupić program “AppleCare”.
Roczna gwarancja iPhone’a 5 jest nie do zaakceptowania, twierdzi Komisja Europejska
Roczna gwarancja na iPhone'a 5 to za mało

Roczna gwarancja na iPhone’a 5 to za mało

Komisarz ds. sprawiedliwości wKomisji Europejskiej, Viviane Reding, tłumaczy:

– Apple reklamuje i sprzedaje swoje produkty jako objęte roczną gwarancją producenta i nie zapewnia, ani nie informuje konsumentów o ich uprawnieniach do otrzymania darmowej minimum 2-letniej gwarancji na mocy europejskich regulacji. To niedopuszczalne praktyki marketingowe.

Apple zostało już ukarane przez włoskie władze za takie praktyki i zostało ostrzeżone, że jeśli nie zapłaci kar finansowych i w dalszym ciągu będzie oferować roczną gwarancję, a za każdy dodatkowy rok klient będzie musiał dopłacać, to włoski rząd zablokuje sprzedaż urządzeń Apple na terenie swojego kraju.

Teraz wydaje się do tego ostrzeżenia dołączać cała Unia Europejska, która właśnie uruchomiła śledztwo w tej sprawie.