Nie wykorzystujemy wszystkich możliwości smartfonów, bo… boimy się rachunków

Nie wykorzystujemy wszystkich możliwości smartfonów, bo… boimy się rachunków

Telefony już od dawna nie służą tylko do dzwonienia

Telefony już od dawna nie służą tylko do dzwonienia

Jak wynika z raportu “Mobilny labirynt” przygotowanego przez firmę doradczą Ernst & Young na podstawie badania 6000 klientów sieci komórkowych w 12 krajach, plany taryfowe zakupu danych są zbyt skomplikowane dla co trzeciego przebadanego klienta telekomu, a 40% deklarowało że szybciej skorzystałoby z płatności mobilnych, gdyby uzyskali w tej sprawie pełne informacje i wskazówki od operatorów komórkowych.

Z badania przeprowadzonego w czerwcu br. wynika, że statystyczny posiadacz smartfonu korzysta z 5 usług dodatkowych (poza dzwonieniem i SMSowaniem) swojego urządzenia. Dla porównania, użytkownik zwykłego telefonu korzysta z 2,5 usługi.

– Najczęściej wykorzystywane usługi dodatkowe przez użytkowników smartfonów to przeglądanie stron internetowych, korzystanie z mediów społecznościowych, komunikator tekstowy, VoIP oraz korzystanie z usług muzycznych – słuchanie radia bądź ściąganie plików. Co ciekawe, klienci nie wymienili wśród najczęściej używanych usług korzystania z aplikacji z Appstore lub Android Market

– komentuje Krzysztof Pigłowski, Partner w dziale Doradztwa Biznesowego Ernst & Young.

– Liczba 5 usług dodatkowych może się wydawać wysoka. Jednak biorąc pod uwagę fakt, że przeglądać strony www i korzystać z portali społecznościowych można z użyciem zwykłego telefonu, a do tego usługi VoIP i komunikatora zastępują po prostu rozmowę telefoniczną i SMSy, tak naprawdę użytkownicy smartfonów wykorzystują potencjał tych urządzeń w bardzo niewielkim stopniu

– dodaje Krzysztof Pigłowski.

Więcej informacji oraz pełny raport po kliknięciu w źródło.