Słaba sprzedaż komputerów PC to wina Windows 8

Twierdzi Fujitsu, które notuje słabe wyniki sprzedaży

Prezydent japońskiej firmy, Masami Yamamoto krytykuje najnowszy system operacyjny Microsoftu, a raczej jego twórcę, który najwyraźniej nie zrobił wszystkiego, by przekonać ludzi do swojego nowego produktu. Fujitsu twierdzi, że przez niewystarczające zapotrzebowanie na Windows 8, nie wyrobi rocznego planu sprzedażowego dla segmentu PC w roku fiskalnym 2012, który kończy się dla japońskiego producenta w 31 marca 2013 roku.

Fujitsu nie jest odosobnione w swoich ocenach, a słabe wyniki sprzedaży komputerów PC potwierdzają statystyki. Jak donosi Businessweek, sprzedaż urządzeń z OS-em Microsoftu w ciągu 4 tygodni od premiery Windows 8 w Stanach Zjednoczonych spadła o 21 procent z roku na rok. Coraz częściej klienci sięgają po tablety, jak Apple iPad czy Google Nexus, zamiast po tradycyjny PC.