Imponujące wyniki finansowe chińskiego Huawei

Ogłoszenie wstępnych wyników finansowych stanowi część zobowiązania Huawei do prowadzenia polityki otwartości i transparentności wobec wszystkich interesariuszy firmy. Zaudytowane przez KPMG wyniki za rok 2012 znajdą się w raporcie rocznym firmy, który zostanie opublikowany w kwietniu b.r.
Imponujące wyniki finansowe chińskiego Huawei
Huawei

Huawei

Cathy Meng – Dyrektor finansowy, Huawei – twierdzi, że sukces Huawei w 2012 roku można przypisać strategii zorientowanej na potrzeby klientów i efektywnemu zarządzaniu.

“Naszym założeniem jest ograniczanie kosztów ogólnych i administracyjnych, dzięki czemu większy nacisk możemy kłaść na wzmacnianie relacji z klientami oraz ciągłe usprawnianie procesu dostaw i podnoszeniu jakości usług. Dodatkowo, Huawei kontynuuje proces wdrażania zmian w zakresie zarządzania, podnosząc wydajność operacyjną poprzez program integracji usług finansowych” — mówi Cathy Meng.

Na przestrzeni ostatnich 10 lat, firma zainwestowała łącznie 120 mld juanów (19,3 mld dolarów) w badania i rozwój, w tym 29,9 mld juanów (4,8 mld dolarów) w samym tylko 2012 r., co stanowi ponad 13 procent osiągniętych przychodów.

Jednym ze strategicznych celów Huawei jest rozwój zaawansowanej infrastruktury telekomunikacyjnej. Inwestycje firmy w obszarze infrastruktury telekomunikacyjnej, rozwiązań dla firm i przedsiębiorstw oraz na rynku konsumenckim koncentrują się na dostarczaniu klientom bardziej wydajnych usługi informatycznych. Huawei współpracuje z 45 z 50 wiodących operatorów na świecie, a wpływy z tej kooperacji stanowią około 70 procent całkowitych przychodów firmy.

Wszystkie trzy grupy biznesowe Huawei – Consumer Business (elektronika użytkowa), Enterprise (rozwiązania dla przedsiębiorstw) oraz Carrier Network (rynek operatorski) kontynuowały swój systematyczny wzrost i sprostały stawianym przed nimi oczekiwaniom, jak zapewnia w swoim oświadczeniu Huawi. Huawei Carrier Network pozostał liderem w swojej branży, osiągając przychody ze sprzedaży w wysokości 160,3 mld juanów (25,8 mld dolarów). Huawei Consumer Business odnotował przychody na poziomie 48,4 mld juanów (7,8 mld dolarów), dokonując przełomu na rozwiniętych rynkach – m.in. w Japonii, Ameryce Północnej i Europie. Natomiast grupa Huawei Enterprise rozpoczęła ubiegły rok mocnym akcentem, osiągając przychody rzędu 11,5 mld juanów (1,8 mld dolarów).

Na rynkach zagranicznych, spółki Huawei wzmocniły swoją obecność, generując łącznie 66 procent całkowitych przychodów. Region Azji i Pacyfiku zanotował wynik na poziomie 37,4 mld juanów (6,01 mld dolarów), Europa, Bliski Wschód i Afryka – 77,4 mld juanów (12,45 mld dolarów), Ameryka Płn. i Płd. – 31,8 mld juanów (5,11 mld dolarów). Na rynku chińskim Huawei osiągnął przychody na poziomie 73,6 mld juanów (11,84 mld dolarów).

Cathy Meng przewiduje, że łączny wzrost przychodów dla wszystkich grup Huawei wyniesie 10-12 procent w roku 2013.