Obama chce wiedzieć, co łączy przemoc i gry komputerowe

Odpowiedź uzyska za drobną kwotę 10 milionów dolarów.

Zapłacą wszyscy Amerykanie. Jasne, 10 milionów, biorąc pod uwagę koszty np. programu kosmicznego, to mała suma, ale mimo wszystko takie pieniądze zdecydowano się wydać by sprawdzić, czy gracz może stać się mordercą przez swoje hobby. Jeśli tak jest w istocie, to sam World of Warcraft wychował ponad 10 milionów psychopatów. Na szczęście teraz zajmą się tym tematem amerykańscy naukowcy, którzy mają odpowiednie przygotowanie merytoryczne. To nie nasze pieniądze, więc ze spokojem czekamy na wyniki badań z serii „amerykańscy naukowcy donoszą”.

Głos w debacie podjęli przedstawiciele Entertaniment Software Association, którzy stwierdzili, że przemysł rozrywki i gier wideo musi udostępnić rodzicom odpowiednie narzędzia i ułatwić im wybór filmów, programów i gier dla swoich dzieci. Czy PEGI naprawdę nie wystarcza?