David Cage: “Branża gier musi dorosnąć”

Projektant zauważył, że chociaż ludzie rozmawiają ze swoimi rodzicami i dziadkami na temat filmów, to rzadko kiedy potrafią się porozumieć jeśli chodzi o temat gier. Dlatego uważa, że gry powinny być dedykowane wszystkim, nie tylko wąskiej grupie, powinny posiadać wartości uniwersalne. Chciałby, by developerzy tworzyli częściej gry bez przemocy i skupili się na odkrywaniu innych światów i podróżowaniu – bardziej niż na wyzwaniach. Cage myśli też o nawiązaniu bliższych relacji z Hollywood, by stworzyć “nowy wymiar rozrywki”. Swoje wystąpienie zakończył mówiąc, że prasa i media branżowe mogą pomóc rozwojowi w przemyśle gier wideo, skupiając się bardziej na własnych odczuciach względem danego tytułu, a nie tylko jego poszczególnych, technicznych elementów:
David Cage: “Branża gier musi dorosnąć”
David Cage, twórca m.in. Heavy Rain

David Cage, twórca m.in. Heavy Rain
Tworzymy w kółko te same gry. Czasem gdy zaczynam grać w nową grę, już na początku mam wrażenie, jakbym grał w nią już tysiąc razy. Brak innowacji to problem, który dotyka każdej branży. Musimy znaleźć sposób dotarcia do szerszej publiczności. Musimy wyjść poza rynek naszej tradycji, który stanowią dzieci i młodzież. Musimy zacząć myśleć o naszych przyjaciołach i rodzicach, którzy w gry nie grają”. – mówił Cage podczas swojego wystąpienia.

Gracze także odgrywają tu dużą rolę. Zakup lub brak zakupu gry to niemal jak oddanie głosu w wyborach. Ty decydujesz w jakim kierunku idzie przemysł wspierając go swoim kupnem. Kupujesz crap i otrzymujesz crap. Kupujesz ekscytujące, ambitne i ryzykowne gry i otrzymujesz więcej takich. Więc kupowanie gier to także jakaś odpowiedzialność.”