CD Projekt RED: „DRM-y nie mają sensu”

Zagraniczne studia wiele mogłyby się nauczyć od naszego CD Projektu RED. Jeśli na piratów nie ma rady, to po co uprzykrzać życie uczciwym graczom?

Adam Badowski, szef studia, oraz Maciej Szcześnik, główny projektant Wiedźmina 3 w wywiadzie dla serwisu Kotaku zdradzili, że zrobią wszystko, by nowe przygody Geralta nie wymagały stałego dostępu do Internetu.

„Staramy się pozbyć DRM-u. Jeśli ktoś zechce spiracić grę, to i tak to zrobi. I chociaż nielegalne kopiowanie jest złe, to nie można nic z tym zrobić. Chcemy zapewnić użytkownikom jak najlepsze doświadczenia. Kiedy z Wiedźmina 2 usunęliśmy zabezpieczenia, ludzie na torrentach prosili innych, by nie ściągali naszej gry właśnie dlatego, że nie używaliśmy DRM”.

Przy okazji twórcy pochwalili łatwość procesu przenoszenia Wiedźmina 3 na platformę PS4, oraz potwierdzili parę szczegółów dotyczących gameplayu: m.in. używanie eliksirów w czasie walki, walkę na koniu (choć efektywniejsza będzie dalej walka na ziemi) i fakt, że zamiast przetaczania się po ziemi Geralt będzie wykonywał piruety, by uniknąć ciosów wroga.

0
Źródło: Kotaku
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.