Puste obietnice seks-taśmy z Rihanną…

Na podstawie sześciu miesięcy badań, okazało się, że większość użytkowników chciało zobaczyć seks-taśmy z udziałem Rihanny. Używana w przypadku jeden na pięć oszustw na Facebooku, ta pusta obietnica to sztuczka do zdobycia prywatnych danych użytkowników i instalowania złośliwego oprogramowania.
Puste obietnice seks-taśmy z Rihanną…
Wyłudzenia na Facebooku - czyli o tym, kto najchętniej ogląda seks-taśmę z udziałem Rihanny

Wyłudzenia na Facebooku – czyli o tym, kto najchętniej ogląda seks-taśmę z udziałem Rihanny

“Dla oszustów przyciąganie ciekawości użytkowników to czysty interes i nie czują wyrzutów sumienia posługując się kłamstwem,”

powiedział szef Strategii Bezpieczeństwa Bitdefender – Catalin Cosoi.

“To rodzaj przypadku gdy ciekawość zabija kota, czyli: choć coś jest ciekawe, kliknięcie może drogo kosztować użytkownika pod względem naruszenia prywatności lub gorszym. Częstotliwość niektórych tematów oszustw w mediach społecznościowych może nas nauczyć jak uniknąć oszustw. Dzięki temu możemy wam rónież przedstawić wgląd w ukryte pragnienia wielu użytkowników Facebooka.”

Badania Bitdefender wykazały również że, Rihanna i Taylor Swift to nazwiska gwiazd najczęściej używane przez oszustów w ostatnim półroczu. Ponad 17 procent wszystkich analizowanych przez Bitdefendera oszustw na portalach społecznościowych kusi użytkowników do klikania podejrzanych linków obietnicą zobaczenia filmu erotycznego z udziałem piosenkarki, która śpiewała takie hity jak “Umbrella” , “S&M”, “Diamonds” czy “Stay” .

Kim Kardashian, Megan Fox, Justin Bieber, Selena Gomez i Chris Brown były kolejnymi najbardziej nadużywanymi nazwiskami gwiazd, które wykorzystywali oszuści. Niedawno nazwisko amerykańskiego zapaśnika Johna Cena było użyte w oszustwie, donoszącym, że zmarł on od obrażeń głowy odniesionych podczas wykonywania skoku w walce.

Według badań Bitdefender angielscy i hiszpańscy użytkownicy Facebooka mogą paść ofiarami oszustwa, obiecującego im ukazanie potencjalnych stalkerów(prześladowców) i byłych kochanków sprawdzających ich profile.

Francuzi są najbardziej zainteresowani zmianą wyglądu szaty graficznej portali społecznościowych. Ponad 10 000 francuzów zostało zainfekowanych przez oszustwo, które obiecywało zmianę kolorów ich osi czasu. Ponad 4 procent wszystkich oszustw krążących w ciągu ostatnich sześciu miesięcy miały haczyk “Dites au revoir au Facebook bleu”.

Chociaż użytkownicy wciąż dają się nabierać na takie oszustwa, zespół bezpieczeństwa Facebooka poczynił wiele ulepszeń w celu zmniejszenia złożoności i liczby oszustw. W kilku krajach, Bitdefender odnotował spadek rozprzestrzenia się oszukańczych i złośliwych linków w portalach społecznościowych.