Radio od Apple’a coraz bliżej

Gigant bliski dogadania się z Universal Music. Wiemy też z kim jeszcze prowadzi rozmowy.

Apple rozwija iTunes o usługę, roboczo nazywaną iRadio

Apple rozwija iTunes o usługę, roboczo nazywaną iRadio

Według informacji, do których dotarła redakcja The Verge, Apple jest bliski podpisania umowy z wytwornią muzyczną Universal Music, która ma w efekcie udostępnić swój katalog utworów na potrzeby nowej muzycznej usługi Apple’a. Rozmowy są też prowadzone z Sony Music, ponoć też coraz lepiej idą negocjacje z Warnerem.

Apple liczy na to, że radio zachęci słuchaczy do kupowania muzyki. Niewykluczone też, że wprowadzi do usługi reklamy, na których będzie zarabiał. Jego największymi konkurentami będą Pandora (ponad 200 milionów użytkowników) i Spotify (20 milionów użytkowników, 5 milionów posiadaczy płatnych kont premium). Apple ma sprzedać w bieżącym roku 200 milionów urządzeń z iOS-em, więc ma wielkie szanse zagrozić istniejącym gigantom rynku.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News