Suda 51: “Seksualność w grach nie powinna być tematem tabu”

Suda 51: “Seksualność w grach nie powinna być tematem tabu”

Killer is Dead pojawi się tego lata na PS3 i Xboxie 360. Jak przystało na produkcję wykreowaną w osobliwym umyśle Goichiego Sudy będzie to coś dalekiego od naszych, zachodnich standardów. Najprościej byłoby powiedzieć, że gra będzie zwariowanym slasherem, ale taki przymiotnik mocno spłyciłby cały klimat, który wylewa się ze screenów i trailera.
AkcjaKiller is Deadbędzie rozgrywać się w bliskiej przyszłości, w której cybernetyka posunęła się znacznie do przodu. Nikogo nie dziwi mechaniczne ramię głównego bohatera, które przekształcać się będzie w zależności od okazji, a to w wiertło, a to w karabin lub inny, niebezpieczny gadżet. Nasz protagonista to 35-letni, nieco aspołeczny mężczyzna – Mondo Zappa, który dostaje ofertę pracy jako zabójca w dużej korporacji zajmującej się egzekucjami na zlecenie. Jednak sama walka to nie wszystko.


W grze nie zabraknie także pięknych kobiet, o których serca będziemy mogli powalczyć w dodatkowym trybie żigolaka, będącym namiastką popularnych w Japonii gier typu “sim-date”. W trakcie randki nasz bohater będzie starał się uwieść kobietę przy pomocy flirtu i prezentów. Jeśli przedwcześnie przejdziemy “do akcji”, a teoretyczna partnerka nie będzie chciała jeszcze współpracować…cóż, dostaniemy po twarzy. Pomocne w randkowaniu okażą się okulary Mondo, które w zależności od potrzeby będą mogły prześwietlić serce “ofiary” lub… jej ubranie;).

“Seks w moich grach nie jest wartością nadrzędną, ale seksualność jest dobrą drogą do podkreślenia danego elementu gry. Może seksualność nie powinna być takim tabu, ale z drugiej strony pochodzę przecież z kraju gdzie jest ona kompletnie szalona. (..) Myślę, że zachodni wydawcy także umieszczają w grach podobne elementy (np. jakieś nocne kluby w GTA), ale zdaję sobie sprawę, że gdyby zrobili coś takiego jak tryb żigolaka byliby straceni już na starcie” – powiedział Suda w wywiadzie dla Eurogamera.

Zadziwiające jest, że brutalność i najbardziej wymyślna przemoc w grach dedykowanych ludziom powyżej 16 roku życia nigdy nie stanowiła specjalnego tabu, ale seksualność czy erotyka będące dużo bliżej życia prawdziwego człowieka wciąż występują w bardzo śladowych ilościach…