Za marketing Samsunga i Apple odpowiada ta sama agencja

Dwie potężne agencje marketingowe - Publicis oraz Omnicom - połączyły siły. Problem w tym, że obsługują teraz największych konkurentów.

Nowo powstała spółka,

Publicis Omnicom Group, to fuzja dwóch największych agencji marketingowych świata, zajmujących się największymi i najbardziej rozpoznawalnymi markami na świecie. I tu właśnie powstaje problem. Amerykański Omnicom w swoim portfolio klientów posiada między innymi PepsiCo i Apple, podczas gdy francuski Publicis zarządza marketingowymi działaniami firm Coca-Cola i Samsung. Po połączeniu obu agencji, nad wyraz wyraźny staje się konflikt interesów – agencja obsługiwałaby największych konkurentów na poszczególnych rynkach. Wątpimy, by którykolwiek z tych gigantów chciał współpracować z firmą, która reprezentuje także największą konkurencję.

Fuzja nie została jeszcze oficjalnie zatwierdzona, chociaż francuski sąd wyraził na nią zgodę.

0
Źródło: guardian
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.