Za marketing Samsunga i Apple odpowiada ta sama agencja

Po gigantycznej fuzji pojawił się konflikt interesów.

Nowo powstała spółka,

Publicis Omnicom Group, to fuzja dwóch największych agencji marketingowych świata, zajmujących się największymi i najbardziej rozpoznawalnymi markami na świecie. I tu właśnie powstaje problem. Amerykański Omnicom w swoim portfolio klientów posiada między innymi PepsiCo i Apple, podczas gdy francuski Publicis zarządza marketingowymi działaniami firm Coca-Cola i Samsung. Po połączeniu obu agencji, nad wyraz wyraźny staje się konflikt interesów – agencja obsługiwałaby największych konkurentów na poszczególnych rynkach. Wątpimy, by którykolwiek z tych gigantów chciał współpracować z firmą, która reprezentuje także największą konkurencję.

Fuzja nie została jeszcze oficjalnie zatwierdzona, chociaż francuski sąd wyraził na nią zgodę.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News