615 tys. osób otrzyma odszkodowanie od Facebooka

Nie będzie ono jednak zbyt wysokie...

Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka

Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Facebooka

Pozew przeciwko Facebookowi został złożony w 2012 roku. Według niego, Facebook złamał kalifornijskie prawo, publikując wizerunek swoich użytkowników przy sponsorowanych postach bez ich wiedzy i bez wypłacenia im jakiegokolwiek wynagrodzenia.

Facebook zaoferował ugodę w wysokości 20 milionów dolarów, którą częściowo miał przeznaczyć na cele charytatywne, a częściowo na prawników powodów. Sąd jednak nie wyraził na to zgody, gdyż poszkodowani w tym wypadku nie otrzymaliby żadnego zadośćuczynienia.

Facebook zaproponował więc wypłacenie 15 dolarów 650 tysiącom poszkodowanych osób, których wizerunek użyto w reklamach. Według szacunków, osób tych było 150 milionów, ale gigant wypłaci pieniądze tylko tym osobom, które odpowiedziały na maila wysłanego im w tej sprawie.

Według ustaleń sądu, Facebook zarobił na tych kontrowersyjnych reklamach około 73 milionów dolarów.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News