GTA V: Gra z budżetem prawie miliarda złotych!

17 września gracze na całym świecie doczekają się w końcu premiery kolejnej części gangsterskiej opowieści. Rockstar poświęcił na jej produkcję aż 265 milionów dolarów, ustanawiając tym samym rekord w branży gier wideo. Ile zatem egzemplarzy gry musi się sprzedać, by firma zanotowała zysk?

Średni koszt produkcji gier wideo stale rośnie. W 2000 roku produkcja gry kosztowała około 1-4 miliona dolarów. 10 lat później już ponad 20 milionów dolarów. Dziś największe firmy poświęcają na produkcje gier setki milionów dolarów dorównując pod tym względem branży filmowej, a nawet bijąc je na głowę. Tak właśnie jest w przypadku najnowszej gry firmy Rockstar. GTA V z budżetem 265 milionów dolarów pobiło nie tylko rekord w branży gier wideo, ale także pokonało wiele kasowych tytułów z Hollywood w tym m.in. „Avatara” (237 mln $), „Harry’ego Pottera i Księcia Półkrwi” (250 mln $) i „Spider-Mana 3” (258 mln $); ustępując jedynie trzem filmom: ostatniej części „Piratów z Karaibów” (316 mln $), „Kleopatrze” z 1963r. (314 mln $) i „Supermenowi” z 2006r. (294 mln $). Nawet nasz polski Wiedźmin 3, który będzie najdroższą produkcją pochodzącą z naszego kraju pochłonie „zaledwie” około 40 mln $.

Poprzednia część GTA kosztowała ponad dwukrotnie mniej – około 100 mln $. Sprzedała się oczywiście z nawiązką – gra rozeszła się w kopii ponad 25 milionów egzemplarzy. Jak będzie w przypadku GTA V? Według przewidywań analityków Rockstar zarobi na grze ponad

miliard funtów brytyjskich

(około 1,6 mld $) sprzedając 18 milionów egzemplarzy w ciągu pierwszego roku od premiery. Na tę chwilę zamówienia przedpremierowe rozeszły się w 2,5 mln sztuk, więc szacowane liczby brzmią bardzo wiarygodnie.

Poniżej możecie obejrzeć najnowszy zwiastun gry, a w zasadzie reklam, które będzie można obejrzeć w wirtualnych telewizorach miasta Los Santos.

Źródło: Metro
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.