Google łamie złożoną przez siebie obietnicę

Firma Google testuje nowy mechanizm reklamowy, który “ozdabia” wyniki wyszukiwania dużymi, szerokimi bannerami. Ów mechanizm, jak stwierdził przedstawiciel Google’a, to “niewielki eksperyment przeprowadzany na niewielkiej grupie użytkowników”. W ramach tego eksperymentu promowane są oferty od 30 reklamodawców. Owe reklamy wyświetlane są pięciu procentom użytkowników wyszukiwarki i pojawiają się kontekstowo, a zatem związane są z zadanym wyszukiwarce zapytaniem.
Google łamie złożoną przez siebie obietnicę
(źródło: Search Engine Land)

(źródło: Search Engine Land)

Osiem lat temu Google zapewniał: “Na stronie głównej Google i w wynikach wyszukiwania nigdy nie pojawią się bannery reklamowe. Nie będzie szalonych, błyskających, graficznych ozdobników na stronie Google’a. Nigdy.” Ale kto by tam to pamiętał…