Google łamie złożoną przez siebie obietnicę

Od niedawna w wynikach wyszukiwania Google zaczęły się pojawiać olbrzymie bannery reklamowe. Google potwierdza, że testuje nowy mechanizm e-marketingu na niewielkiej grupie internautów.
(źródło: Search Engine Land)

(źródło: Search Engine Land)

Firma Google testuje nowy mechanizm reklamowy, który „ozdabia” wyniki wyszukiwania dużymi, szerokimi bannerami. Ów mechanizm, jak stwierdził przedstawiciel Google’a, to „niewielki eksperyment przeprowadzany na niewielkiej grupie użytkowników”. W ramach tego eksperymentu promowane są oferty od 30 reklamodawców. Owe reklamy wyświetlane są pięciu procentom użytkowników wyszukiwarki i pojawiają się kontekstowo, a zatem związane są z zadanym wyszukiwarce zapytaniem.

Osiem lat temu Google zapewniał: „Na stronie głównej Google i w wynikach wyszukiwania nigdy nie pojawią się bannery reklamowe. Nie będzie szalonych, błyskających, graficznych ozdobników na stronie Google’a. Nigdy.” Ale kto by tam to pamiętał…

0
Źródło: Search Engine Land
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.