Jak kultura i rozrywka sprzedają się w sieci?

Jak kultura i rozrywka sprzedają się w sieci?

Według badania przeprowadzonego przez Tixar.pl, platformę ułatwiającą zakup biletów na różnego rodzaju wydarzenia kulturalne Polacy najchętniej sięgają do internetowego portfela w przypadku koncertów muzycznych (43, 23 %) i spektakli teatralnych (41,31 %). Biletami do kina jesteśmy dużo mniej zainteresowani (około 6,70 %) – być może z tego względu, że nadal najczęściej dokonujemy przez internet tylko rezerwacji, a płacimy za bilet dopiero przed seansem. Spory wpływ może mieć także korzystanie z porównywarek ofert. To dzięki nim Polacy chętniej sięgają po formy rozrywki, których wcześniej nawet nie brali pod uwagę.

Co ciekawe okazuje się, że najczęściej inicjatywą wykazują się kobiety i to one organizują wieczorne wyjścia z domu – aż 70% kupujących stanowią panie. Zaskakujący jest także fakt, że z nowoczesnych technologii nie korzystają już tylko młode osoby, ale także ludzie w średnim wieku: ”

Wśród kupujących dominują osoby w wieku 35 – 44, ale także grupa 45 – 54 jest bardzo aktywna jeśli chodzi o internetowe zakupy biletów na eventy. Warto dodać, że taki zakup trwa około dwóch minut. Tylko tyle potrzeba na znalezienie interesującego wydarzenia i przejście do strony z płatnościami. Najczęściej takie transakcje dokonywane są między 10 rano a południem” — informuje Bogdan Marszałek z Tixar.pl.