Kupujemy tablety jak świeże bułeczki

Kupujemy tablety jak świeże bułeczki

Według firmy badawczej IDC, w II kwartale 2013 roku w Europie Środkowej i Wschodniej sprzedano łącznie 3,6 mln tabletów, czyli o 175 proc. więcej niż rok wcześniej. IDC szacuje że pod koniec 2013 sprzedaż na całym świecie wyniesie ponad 229 mln sztuk (wzrost o blisko 59 proc. w stosunku do roku poprzedniego).

Wyniki akcji marki Lark i Tesco, które wspólnie przeprowadziły promocję, w której tablet FreeMe 70.65 był dostępny już za 149 zł dowodzi, że Polacy pokochali te urządzenia. Co najciekawsze, to właśnie rodzimi producenci mają największy udział w polskim rynku tabletów.

Apple w 2013 roku może sprzedawać na całym świecie najwięcej tabletów (32,4%), ale w Polsce udział iPadów w sprzedaży to zaledwie 5,5%. Tymczasem polscy producenci tabletów mogą pochwalić się łącznie ponad 40-procentowym udziałem w rynku, jak wynika z badań firmy Context.