Świetne statystyki telewizji internetowej to coraz większy kłopot dla “tradycyjnych” stacji telewizyjnych – 68% widzów Twitch.tv znacznie zredukowało czas, który poświęcali wcześniej na oglądanie kablówki. Jest to również jedna z najbardziej pożądanych grup docelowych, jeśli chodzi o reklamodawców. Statystyczny użytkownik Twitch’a, to mężczyzna w wieku 21 lat.
-W przyszłości, historycy zajmujący się dziejami gier wideo okrzykną 2013 rok punktem zwrotnym, jeśli chodzi o strumieniowanie gier. Większe wydarzenia, wydawcy gier i deweloperzy coraz częściej pojawiają się u nas, z racji tego, że strumieniowanie staje się coraz większą częścią przemysłu gier wideo. – mówi Matthew DiPietro, wiceszef działu marketingu Twitch.tv.
Internetowa telewizja dla graczy swój wzrost w największej mierze zawdzięcza wydarzeniom e-sportowym, co zresztą dosyć dobrze widać w statystykach: Najpopularniejszymi grami oglądanymi na twitch.tv w 2013 były League of Legends, Dota 2 i StarCraft 2. Dota 2 zanotowała również rekordowy wzrost publiczności – 508% w porównaniu z rokiem 2012.