Na GDC Microsoft zaprezentuje Directx 12

Microsoft potwierdził, że 20 marca, podczas trwania konferencji GDC zaprezentuje DirectX 12 - najnowszą wersję biblioteki graficznej, na której oparte jest większość gier na pecetach (i wszystkie na Xboxie).

Tytuł panelu zaplanowanego na 20 marca to „DirectX: Ewoluująca platforma graficzna Microsoftu”.

Jedną z wielu planowanych zmian to rewolujca w Direct3D – jest to część DirectX odpowiedzialna za renderowanie grafiki w grach:

„Usprawnienia w Direct3D oddadzą deweloperom bezprecedensową kontrolę nad sprzętem i zredukują obciążenia procesorów podczas renderowania, w szerokim zakresie urządzeń.”

Powyższe oświadczenie, większość ekspertów interpretuje następująco: Microsoft chce zwiększyć możliwości twórców jeśli chodzi o bezpośredni dostęp do hardware’u. Bez pośrednictwa sterowników. Jest to oczywiście odpowiedź na technologię Mantle zaprezentowaną przez AMD. Niestety na szczegóły musimy poczekać do 20 marca.

0
Źródło: eurogamer.pl
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.