Na GDC Microsoft zaprezentuje Directx 12

Zmiany umożliwią szybsze działanie gier nowej generacji.

Tytuł panelu zaplanowanego na 20 marca to „DirectX: Ewoluująca platforma graficzna Microsoftu”.

Jedną z wielu planowanych zmian to rewolujca w Direct3D – jest to część DirectX odpowiedzialna za renderowanie grafiki w grach:

„Usprawnienia w Direct3D oddadzą deweloperom bezprecedensową kontrolę nad sprzętem i zredukują obciążenia procesorów podczas renderowania, w szerokim zakresie urządzeń.”

Powyższe oświadczenie, większość ekspertów interpretuje następująco: Microsoft chce zwiększyć możliwości twórców jeśli chodzi o bezpośredni dostęp do hardware’u. Bez pośrednictwa sterowników. Jest to oczywiście odpowiedź na technologię Mantle zaprezentowaną przez AMD. Niestety na szczegóły musimy poczekać do 20 marca.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News