Szyfrowanie połączeń sposobem na… SEO

Wprowadź szyfrowanie w swoim serwisie internetowym, a Google może cię wynagrodzić wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Matt Cutts, podczas konferencji SMX West, zdradził, że Google chce zmienić swój algorytm dobierający wyniki wyszukiwania w swojej wyszukiwarce. Decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła, ale najprawdopodobniej już niedługo wyszukiwarka Google będzie pozycjonowała szyfrowane witryny wyżej niż te, które owego szyfrowania nie posiadają.

Google chce w ten sposób zachęcić twórców witryn do wprowadzenia szyfrowania, by utrudnić osobom postronnym podsłuchiwanie ruchu sieciowego. Na chwilę obecną, algorytm Google bierze pod uwagę ponad 200 czynników, od których uzależnia pozycję danej witryny w wynikach wyszukiwania.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News