Ukraińcy bojkotują rosyjskie towary za pomocą smartfonów

Bojkot polega na niekupowaniu rosyjskich produktów, których producenci często robią wszystko, żeby ukryć swoją toższamość (w życiu nie powiedzielibyście, że producent herbat Greenfield, czy marka odzieżowa Carlo Pazolini pochodzą z Rosji). Ukraińska firma AppDepp stworzyła specjalną aplikację o nazwie Bojkot Okupantów, przy pomocy której możemy przeskanować kod kreskowy dowolnego produktu, żeby sprawdzić, czy nie pochodzi on przypadkiem z Rosji.

Rosyjski serwis informacyjny Gazeta.ru, cytuje ekspertów, którzy twierdzą, że aplikacja może „doprowadzić do zwiększenia napięcia między Moskwą a Kijowem”. W podobnym tonie wypowiada się Oleg Michiejew, deputowany rosyjskiej Dumy:

Mądralom, którzy piszą takie aplikacje, radziłbym żeby przestali kupować rosyjski gaz i inne paliwa.

Obecnie szacuje się, że obecna liczba użytkowników „Бойкот Окупантів” wynosi od 10 do 50 tysięcy. Prawdopodobnie ta liczba jeszcze wzrośnie.