Twitter już wygrał na mundialu w Brazylii

Z wyborem najlepszego piłkarza (obojętnie: meczu, roku, świata, jakiegoś kraju) zawsze związanych jest wiele kontrowersji. Eksperci mają swoje typy, naciskający na nich sponsorzy – swoje, a jeszcze inaczej myśli widz, oglądający mecze ze stadionowych krzesełek lub na ekranie telewizora. Tym razem – dzięki Twitterowi – takie wybory mają się odbywać uczciwie i demokratycznie.

Wszystko za sprawą Budweisera, czyli oficjalnego „dostarczyciela piwa” na mistrzostwach w Brazylii oraz oczywiście jednego z głównych sponsorów. To właśnie ta firma objęła patronat nad akcjami związanymi z wyborem najlepszego piłkarza każdego meczu. Już na początku drugiej połowy każdego meczu otwierane będzie konto Twitterowe, pozwalające na głosowanie pod fotografiami piłkarzy i zarejestrowaniu naszego głosu z hashtagiem #ManOfTheMatch.

Można w tym momencie dyskutować, czy użytkownicy Twittera są odpowiednio reprezentatywną grupą w stosunku do ogółu kibiców piłki nożnej. Sama procedura wyboru najlepszego piłkarza niewątpliwie jednak na tym zyskała i stała się bardziej transparentna. A że przy okazji promuje się Budweiser i sam Twitter – czemu nie?

0
Źródło: foxsports.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.