Twitter bierze się za niesfornych kibiców

FIFA poskarżyła się Twitterowi, że jego użytkownicy naruszają jej prawa autorskie, wykorzystując logotypy Mundialu i inne objęte ochroną materiały jako swoje grafiki profilowe. Twitter nie miał wyjścia: musiał zareagować.

FIFA, powołując się na ustawę Digital Millenium Copyright Act, zażądał od Twittera, by ten usunął swoim użytkownikom awatary nawiązujące do tegorocznego Mundialu. Jak tłumaczy FIFA, niszczy to jej plany marketingowe dotyczące promocji Mistrzostw Świata.

Twitter, nie mając wyjścia, zastosował się do powyższego żądania, informując poszkodowanych użytkowników o zaistniałej sytuacji. Na nikogo (w tym na Twittera) nie została nałożona żadna kara finansowa.

Użytkownicy, którym usunięto awatary, mają teraz ustawione domyślne obrazki twitterowe, a więc ptasie jajka. Zastanawiamy się jednak, czy FIFA faktycznie w ten sposób będzie mogła dużo lepiej promować Mundial i czy tego typu działania przysporzą jej większą ilość sympatyków czy wrogów…

0
Źródło: TorrentFreak
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.