Prawie połowa graczy komputerowych nie kupuje gier na dzień premiery

46% ankietowanych woli poczekać na promocje.

„Oczekiwania konsumentów mogą być największą barierą w maksymalizacji wydatków w przestrzeni grania na PC.

S

koro połowa graczy komputerowych zwleka z zakupem nowych gier do czasu spadku jej ceny, wydawcy i sprzedawcy detaliczni powinni lepiej radzić sobie z tymi oczekiwaniami. „ – komentuje analityk NPD, Liam Callahan.

Na komputerach PC w USA gra 37% osób (grupa grająca przynajmniej 6,4h tygodniowo). 56% z nich zostało zaklasyfikowanych jako graczy okazjonalnych (tu dominują głównie kobiety), natomiast pozostałe 44% to osoby, które grają w takie gatunki gier jak: przygodowe gry akcji, MMO, bijatyki, gry RPG czy RTS.

Średni wiek gracza PC wynosi 38 lat. 51% graczy PC to mężczyźni.