Poczuj obiekty w grach VR

W grach VR istotne będą nie tylko same gogle, ale także dodatkowe akcesoria, które zwiększą immersję z rozgrywki. Niezależni producenci konstruują różnego rodzaju kamizelki czy też kombinezony, dzięki którym poczujemy np. siłę wystrzału karabinu. Dexta Robotics chce się skupić głównie na dłoniach.

Dexmo to robotyczna rękawica, która nie tylko sprawdzi się jako kontroler w szeregu różnego rodzaju aplikacji – począwszy od modelowania 3D poprzez programy symulacyjne aż po gry wideo. To także urządzenie, dzięki któremu „poczujemy” wirtualne obiekty. Nie chodzi tu jednak bynajmniej o system wibracji stosowany najczęściej w kamizelkach VR, ale o konstrukcję, która zapewni odpowiedni opór. Przykładowo, gdy w grze zechcemy dotknąć skrzynki siłowniki w urządzeniu zadziałają jak hamulce, które zablokują egzoszkielet. Na chwilę obecną Dexmo nie posiada żadnego systemu regulacji „odczuć”. Bez względu na to, czy w grze dotkniemy drewnianą kłodę czy puszystego kociaka efekt będzie taki sam.

Urządzenie jest dopiero na wczesnym etapie produkcji i w tym miesiącu ma pojawić się na Kickstarterze. W przyszłości Dexmo ma kosztować około 200$.

0
Źródło: Kotaku.co.uk
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.