Procesor graficzny w Playstation 4 jest dwukrotnie szybszy od tego w Xboxie One

Wojenki konsol ciąg dalszy. Tym razem oliwy do ognia dolał programista Ubisoft Montpelllier - Alexis Vaisse, który na swojej prezentacji podczas Game Developers Conference narzekał na moce obliczeniowe obu konsol.

Tematem prezentacji Vaisse’a był sposób przeniesienia symulacji fizyki z procesora na płycie głównej konsol, na procesor na karcie graficznej. Powodem odciążenia procesorów w Playstation 4 oraz Xboxie One jest ich słaba moc obliczeniowa – według programisty Ubisoftu, procesor w poprzedniej generacji konsoli Sony radził sobie lepiej od tego zamontowanego w PS4. Niska wydajność to oczywiście problem dla twórców gier, którzy robią wszystko, żeby wykrzesać z nowych konsol odrobinę więcej mocy.

Jeśli udałoby się przenieść symulację fizyki na procesory graficzne, gry wyglądałyby po prostu lepiej. Przynajmniej na konsoli Sony, której procesor graficzny w testach Ubisoftu okazał się dwukrotnie szybszy od tego montowanego w Xboxie One. To trochę niepokojące, że zaledwie rok po premierze nowych konsol, twórcy gier mają problem z wydajnością ich podzespołów.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.