Za ile średnio gracze kupują cyfrowe produkcje?

GameStop - Największa, amerykańska sieć sklepów dla graczy- przeprowadziła analizę, z której wynika, że średnia cena gry, na którą potrafią skusić się gracze znacząco spadła w ostatnim czasie.

Raport potwierdził, że gracze (przynajmniej Ci amerykańscy) nie płacą już za gry więcej niż 35 dolarów (około 118 zł). I nie jest to nawet cena obejmująca tylko pełnoprawny tytuł, ale raczej suma pieniędzy, którą Amerykanie są w stanie przeznaczyć na grę – łącznie z DLC, mikropłatnościami czy subskrypcją. Gracze oczekują, że pojedyncza gra nie będzie kosztowała więcej niż 22 dolary (około 75 zł).

Szef GameStopu uważa, że za taką dewaluację ceny odpowiadają wszelkie promocje, m.in. gry dodawane za darmo do akcesoriów sprzętowych np. kart graficznych. Tylko w tym roku w ten sposób rozdano gry o wartości 100 milionów dolarów. Do tego dokładają się oczywiście wszelkie promocje na Steamie i GoG-u, zestawy Humble Bundle i abonamentowa oferta PlayStation Plus i Microsoft Games with Gold.

0
Źródło: Technobuffalo.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.