Facebook przeskoczył YouTube’a. W kategorii wideo!

Choć ciężko w to uwierzyć, statystyki nie kłamią. Od stycznia ubiegłego roku coraz więcej firm wrzucało filmy bezpośrednio na Facebooka i coraz mniej wykorzystywano do tego YouTube. W końcu role musiały się odwrócić.

Stało się tak dokładnie w listopadzie ubiegłego roku. Wtedy to firmy wrzuciły o 5 tys. mniej plików wideo do YouTube’a niż Facebooka. W ciągu zaledwie roku Facebookowe udziały w filmach wzrosły dwukrotnie i tendencja jest cały czas wzrostowa.

Dlaczego firmy decydują się częściej umieszczać wideo na serwisie Zuckerberga? Jak wynika z kolejnego wykresu chodzi o liczbę interakcji z plikiem. Pod tym względem to właśnie Facebook jest bezkonkurencyjny – to tam 80% wszystkich plików wideo otrzymuje największe zaangażowanie od widzów. Obecnie na Facebooku odtwarzanych jest prawie miliard filmów dziennie. Nic dziwnego, że firmy wykorzystują ten trend, by lepiej dotrzeć do swoich potencjalnych klientów.

0
Źródło: Socialbakers.com

Ze względu na ciszę wyborczą premoderujemy wszystkie komentarze, które mogą pojawiać się z opóźnieniem. Uprzejmie prosimy o cierpliwość.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.