Amazon, Google i Microsoft płacą twórcom Adblock Plus!

Plotki o tym, że Google płaci za to, aby Adblock Plus nie blokował reklam Google powtarzane były od dawna. Redakcja Financial Times dotarła do informacji z których wynika, że nie tylko gigant z Mountain View płaci twórcom popularnej blokady reklam. Robią to również Microsoft i Amazon.

Niemiecka firma Eyeo, twórcy popularnego rozszerzenia Adblock Plus nie podają do publicznej wiadomości ile trzeba zapłacić, żeby trafić na „białą listę”, nieblokowanych reklam. Jednak w rozmowie z redaktorem Financial Times, jeden z twórców Adblock Plus przyznał, że Eyeo standardowo domaga się 30% zysków z wyświetlanych reklam. Dość sporo, jednak jeśli weźmiemy pod uwagę, że z rozszerzenia Eyeo korzysta ok. 300 milionów internautów, to nic dziwnego, że Niemcy mogą pozwolić sobie na tak duży procent.

Skoro jest to już potwierdzona informacja, to wizerunek twórców Adblock+ ulega zmianie. Skoro jedynym powodem, dla którego nie widzimy reklam jakiejś firmy jest to, że nie chce ona oddawać 30% swojego zysku twórcom rozszerzenia, to chyba nikomu raczej nie zależy na „wygodzie internautów”.

0
Źródło: Engadget.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.