Samsung sprzedaje telefony w Japonii… po kryjomu

Samsung ma bardzo mocną pozycję na rynku ogólnoświatowym rynku telefonów komórkowych, ale nie dotyczy to Japonii. Tylko pięć procent sprzedawanych tam smartfonów wyprodukowanych zostało przez Samsunga.

Wygląda na to, że japońscy nabywcy niezbyt wysoko cenią markę koreańskiego producenta. Co innego Apple – aż 40 procent nowych smartfonów kupowanych w Japonii ma na obudowie logo nadgryzionego jabłka. Bardzo ważnym kryterium jest również technologiczny „patriotyzm” – Japończycy zdecydowanie preferują smartfony, które zostały wykonane przez japońskich producentów.

Co ciekawe, większą renomą w Japonii cieszy się „marka” Galaxy. Właśnie dlatego – jak donosi The Korea Herald – Samsung zdecydował się na wprowadzenie na rynek japoński telefonów z wyraźnie widocznym napisem Galaxy (oraz logo sieci Docomo), za to… bez logo Samsung. Ich premiera – chodzi oczywiście o modele S6 i S6 Edge – przewidziana jest na 23 kwietnia.

Ciekawe, czy taka nietypowa polityka sprzedażowa przyniesie efekt. Tak czy siak, oba topowe smartfony koreańskiego producenta i tak sprzedają się jak świeże bułeczki. Ale o tym warto napisać oddzielnie.

0
Źródło: koreaherald.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.