Facebook dopuszcza używanie animowanych GIF-ów

Facebook potwierdził, że wprowadzi obsługę animowanych GIF-ów w swoim serwisie. To duża zmiana w polityce tej firmy, która pierwotnie świadomie zastrzegła brak obsługi tego formatu w celu uniknięcia "zbyt chaotycznego wyglądu" sekcji wiadomości.

Do tej pory Facebook koncentrował się na przekazywaniu dwóch rodzajów treści obrazkowych: zdjęć/obrazków oraz filmów wideo. Animowane GIF-y są natomiast czymś pomiędzy tymi dwoma rodzajami treści wizualnych i – co niewątpliwie zauważył Facebook – ciągle zyskują na popularności. Jeśli zaś w grę wchodził wybór: elegancki wygląd lub też chaotyczny obrazkowy śmietnik, ale większa popularność serwisu wśród użytkowników, to wybór był oczywisty – mówimy trudno i dajemy śmietnik.

Na razie nie jest jednak możliwe dodawanie animowanych GIF-ów bezpośrednio w serwisie. Jeśli chcecie wypróbować, czy funkcja ta działa już na „waszym” Facebooku (wprowadzanie tej usługi trwa, jest stopniowe), musicie zatem wkleić link do zewnętrznej strony publikującej animowane GIF-y, takiej jak Imgur czy Tumbrl. Warto dodać, że w tym momencie jest to opcja dostępna wyłącznie dla zwykłych użytkowników, a nie dla stron albo reklamodawców.

0
Źródło: Techcrunch.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.