Geppetto + Oculus Rift + Razer Hydra = proste tworzenie animacji VR

Masters of Pie, studio animacji 3D, stworzyło prototypowe oprogramowanie pozwalające amatorom na tworzenie własnych animacji postaci w trybie wirtualnej rzeczywistości.

Niedawno Adobe zaprezentował swój program do tworzenia dwuwymiarowych animacji twarzy postaci z wykorzystaniem obrazu z kamery użytkownika. Masters of Pie nie jest aż tak prosty w użyciu, ale docelowo ma także uprościć prace amatorów animacji. Do działania program wymaga Oculus Rifta i kontrolera Razer Hydra. W przestrzeni roboczej znajduje się obiekt oraz linia czasowa, na której to możemy przenosić się do konkretnych klatek. By postać rozpoczęła ruch wystarczy wskazać jej fragment ciała i ustawić w odpowiedniej pozycji – dokładnie tak, jakbyśmy mieli do czynienia z tradycyjną marionetką.

Redaktor portalu Road to VR miał okazję testować prototyp i choć przyznał, że nie ma bladego pojęcia na temat animacji, to dzięki Geppetto w niecałe 5 minut udało mu się przygotować krótką sekwencję ruchową. Docelowo oprogramowanie miałoby trafić jako plugin do programu Maya.

0
Źródło: Road to VR
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.