OSVR rośnie w siłę

OSVR rośnie w siłę

OSVR to nowy ekosystem wirtualnej rzeczywistości stworzony od podstaw tak, aby ustanowić wspólny standard dla producentów urządzeń i deweloperów gier. Za cel stawia sobie stworzenie “najgłębszych doznań w obszarze wirtualnej rzeczywistości”. OSVR koncentruje się na graczach, którzy już od teraz będą mogli wznieść granie w wirtualnej rzeczywistości na kolejny poziom.

OpenVR od Valve, MonoGame, VorpX i silnik Unigine to tylko niektóre z najnowszych technologii, które będą wspierane przez OSVR. Wszystkie cztery platformy VR będą kompatybilne z urządzeniami stworzonymi w środowisku OSVR, w tym OSVR HDK, którego premiera planowana jest na lipiec 2015.

  • OpenVR to platforma dedykowana rzeczywistości wirtualnej, która została stworzona przez Valve, jako most łączący urządzenia VR z platformą Steam oraz innymi liderami rynku. OpenVR wspiera obecnie wiele gier w tym chociażby “Assetto Corsa”, “Slender: The Arrival,” “Strike Suit Zero” czy “Hawken”.
  • MonoGame to platforma typu open source będąca portem XNA 4.0, która pozwala programistom na łatwą adaptację gier stworzonych pod Windows, Xbox 360 i Windows Phone i wydanie ich na takich platformach jak iOS, Android, Linux, Mac OS X czy Windows Metro.
  • VorpX – stereoskopowy sterownik 3D, który pozwala grom stworzonym pod DirectX 9-11 na korzystanie z urządzeń VR. Niedawno VorpX ogłosił wsparcie dla Grand Theft Auto 5, tym samym powiększając liczbę wspieranych gier do 162.
  • Unigine to autorski silnik cross-platformowy wykorzystywany do tworzenia systemów opartych o rzeczywistość wirtualną, gier oraz wizualizacji. Jedną z najsilniejszych cech tego silnika jest zaawansowane narzędzie renderujące, które wspiera Open GL 4.0 i Direct X 11.

“Ogłoszenie przez Unigine wsparcia dla OSVR, to potwierdzenie i umocnienie zaangażowania w tworzenie najciekawszych i najnowszych technologii”

mówi Denis Shergin, CEO UNIGINE Corp.

“Unigine jest zgodny z wizją ujednolicenia światowej sfery VR, utożsamianej przez OSVR, a także ze stworzeniem jednej społeczności, która pozwoli na wspólne przekraczanie wszelkich granic. Dzięki tej współpracy będziemy mogli uzyskać kompatybilność z niesamowitą ilością urządzeń VR, w tym HDM-erów.”

Do OSVR dziennie zapisuje się mnóstwo osób, a zainteresowanie platformą wyraziło także jedenastu nowych deweloperów gier, dla których kompatybilność pomiędzy licznymi urządzeniami VR jest priorytetem. Twórcy mogą zapisać się do OSVR pod poniższym linkiem: www.osvr.com/join.html.

“OSVR oszczędzi mnóstwo czasu związanego z programowaniem pluginów charakterystycznych dla danego silnika zarówno osobom skupionym wokół urządzeń VR, jak i tym, którzy tworzą na nie software”

mówi Yuval Boger, CEO Sensics, będącym jednym z fundamentów dla OSVR.

“Dzięki jednemu pluginowi w postaci OSVR, programiści otrzymują dostęp do darmowego i zoptymalizowanego rynku sprawdzonych silników jak Unity, Unreal, SteamVR, Unigine i MonoGame. OSVR zdecydowanie ułatwi stworzenie wysokich jakościowo treści, które później będą wspierane przez szeroki zakres urządzeń dzięki ujednoliconemu interfejsowi.”

TWÓRCY ZAPISANI DO OSVR OTRZYMAJĄ PRIORYTET W DOSTĘPIE DO DARMOWYCH DEV KITÓW:

Deweloperzy związani z tworzeniem treści i gier VR mogą się zapisać już dzisiaj do programu partnerskiego OSVR, który obejmuje dostęp do następujących korzyści:

  • Priorytetowy dostęp do wybranych developer-kitów OSVR już w czerwcu (z planowaną premierą w lipcu)
  • Dostęp do sieci OSVR, która obok wsparcia technicznego oferuje też możliwość współpracy
  • Dostęp do portalu wsparcia OSVR, który pomoże w integracji produktów
  • Wsparcie promocyjne i marketingowe dla swoich produktów

Twórcy, którzy zapiszą się teraz do OSVR zostaną automatycznie włączeni do nadchodzącego game-jam OSVR Dev Jam. Szczegółowe informacje na temat wydarzenia zostaną udostępnione wkrótce.

NOWE INTEGRACJE OSVR

Rosnąca popularność OSVR sprawiła, że obecnie grono społeczności VR skupionej wokół platformy powiększyło się już do 118 członków, którzy zintegrowali swoje urządzenia/usługi z platformą. Ostatnio dołączyli m. in.:

  • Descendent Studios – specjaliści od drogowych gier akcji z w trybie pierwszoosobowym, którzy obecnie pracują nad grą “Descent: Underground”, uwspółcześnioną wersją klasycznego shootera z sześciostopniową swobodą ruchu Descent, tym razem z pełnym wsparciem VR!
  • Honor Code, Inc. to studio odpowiedzialne za tytuł “Narcosis.” – survival horror osadzony w mrocznych głębinach Pacyfiku. Nurek głębinowy, który zostaje uwięziony na dnie oceanu mając pod ręką jedynie latarkę i kilka podstawowych narzędzi, musi podjąć desperacką próbę wydostania się na powierzchnię zanim skończy się mu tlen i opanuje go szaleństwo.
  • The Andronauts – twórcy dobrze przyjętej serii horrorów VR “Mental Torment”. Ich gry są budowane na silniku Unreal Engine 4.
  • Sigtrap Games będące małą firmą z siedzibą na Wyspach Brytyjskich, które obecnie pracuje nad swoją pierwszą grą. “Sublevel Zero” to shooter pozwalający na sześciostopniową swobodę ruchu z poziomami generowanymi proceduralnie. Całość została osadzona w uniwersum low-fi.
  • Incandescent Imaginig odpowiedzialne za “Caffeine” – wielokrotnie chwalony, niecodzienny horror psychologiczny, którego świat wzbogacony został zagadkami logicznymi.
  • Titans of Space, stworzony przez DrashVR LLC, pozwala graczom na krótką podróż po przestrzeni kosmicznej i pozwala zrozumieć ogrom naszego Układu Słonecznego, a także zachwyca poszczególnymi planetami, które będzie można obejrzeć z bliska. “Titans of Space” zostało ogłoszone najlepszym do tej pory stworzonym demo na Oculus Rift.
  • Digital Happiness to niezależne studio 3D z siedzibą w Bandung w Indonezji, odpowiedzialne za “Dreadout” – jeden z najlepszych horrorów 2014 roku.
  • Kôna Games jest w trakcie tworzenia gry “Kôna” – epizodycznej interaktywnej historii, w której gracz musi odnaleźć zaginione osoby. Gra została osadzona w zimowej wiejskiej scenerii z roku 1970. Od prowadzenia pojazdów po strzelanie czy przeszukiwanie konkretnych miejsc, gra łączy w sobie atmosferę i immersję współczesnych gier survivalowych z głębią fabularną i rozwiązywaniem zagadek znanym z tradycyjnych gier przygodowych.
  • Gattai Games, to niezależne studio z siedzibą w Singapurze skupione na tworzeniu wyjątkowych doświadczeń związanych z grami, które skupią wokół siebie graczy i będą wspierały rzeczywistości wirtualne. Najważniejszy tytuł studia – “Stifled” przenosi gracza do przerażającego świata, w którym jedynym źródłem światła są kroki, a te z kolei przyciągają czające się w ciemności potwory.
  • GALACTaVISION, to cała społeczność twórców, skupiająca się na muzyce i informacjach związanych ze światem VR. Osoby skupione wokół GALACTaVISION dostarczają nowych doświadczeń rzeczywistości wirtualnej aby dzielić się wszystkim, co związane z VR z całym światem. Obecnie pracują nad grą “Kyberiv Knights”, futurystycznej przygodzie turnieju rycerskiego osadzonej w świecie The Realm.
  • Machabit jest trzyosobowym studiem osadzonym w Liverpoolu. Ekipa stworzyła już kilka gier VR dedykowanych na turnieje, wśród nich znalazły się “Chicken Walk”, “ElementL” i “Neuralgia”. Obecnie pracują nad grą RTS “Kaiju Panic”, której premiera na platformach Xbox One i Steam planowana jest na okres letni tego roku.
  • UNIGINE Corp. – programiści skupieni wokół Unigine Engine są zdeterminowani by tworzyć foto-realistyczną grafikę z wykorzystaniem najlepszych technologii 3D, które później wykorzystywane są w wielu branżach i dziedzinach pracy jak symulacje i treningi, wizualizacje, CAD i VR. Zbliżający się wielkimi krokami UNIGINE 2 celuje właśnie w te dziedziny i skupia się na wsparciu najlepszych i najnowszych urządzeń umożliwiających dodatkową immersję.
  • Aurasoft UK stworzyło silnik do gier Skyline, który dedykowany jest dla gier mainstreamowych. Znajdująca się w beta testach edycja silnika “Commercial Indie Edition” pozwala twórcom gier na wydawanie tytułów stworzonych w oparciu o ten silnik bez potrzeby płacenia jakichkolwiek tantiem wynikających z jego użytkowania.
  • Xilinx to światowy lider specjalizujący się w dostarczaniu w pełni programowalnych układów: FPGA, SoCv czy IC (dla technologii 3D). Obecnie HMD OSVR jest wspierany przez program firmy Xilinx: Spartan®-6 FPGA, a sama firma zobowiązała się dostarczać nowości technologiczne społeczności skupionej wokół OSVR i społeczności graczy VR.
  • V to pierwsza platforma dystrybucji oprogramowani VR, korzystająca z rzeczywistości wirtualnej. Piękny interfejs pozwala naprawdę cieszyć się możliwościami VR i sam zachęca do odkrywania kolejnych gier osadzonych w wirtualnej rzeczywistości, przy tym jest niezwykle łatwy w obsłudze. Wystarczy jedno kliknięcie do ściągnięcia gry i jedno do jej uruchomienia – nie trzeba nawet ściągać urządzenia z głowy.

Sojusz OSVR ma szanse stać się czołowym graczem, jeśli chodzi o wirtualną rzeczywistość. Otwarty standard zrzeszający coraz więcej producentów sprzętu i oprogramowania to na pewno pozytywna rzecz z punktu widzenia przyszłych graczy i użytkowników wirtualnej rzeczywistości, dlatego też będziemy starać się informować Was na bieżąco o zmianach i rewolucjach, jeśli chodzi o OSVR.