Nowa strategia Microsoftu wydaje się działać

Nowa strategia Microsoftu wydaje się działać

Wśród lokalnych producentów, których urządzenia znajdziemy na polskim rynku znajdziemy m.in. firmy: Adax, AllView, Colorovo, GoClever, Kiano, Kruger&Matz, Modecom, NTTablet oraz Prestigio. W ich ofercie znajdziemy zarówno 8- i 10-calowe tablety, smartfony, jak i urządzenia 2w1. Zależnie od modelu i konfiguracji użytkownicy mogą zakupić urządzenia wyposażone np. w najnowsze mobilne procesory firmy Intel, wysokiej jakości matryce FullHD lub wbudowane modemy 3G. Lokalni producenci nie zwalniają tempa i stale rozszerzają ofertę urządzeń. Klientów zachęca też obiecywane, długie wsparcie posprzedażowe produktów, któremu sprzyja polityka software’owa Microsoft.

“Firma Barel Poland sp. z o.o., właściciel marki KIANO, rozpoczęła współpracę z Microsoft w październiku 2014 roku. Początkowo współpraca ta obejmowała przygotowanie 3 tabletów. Dziś system Windows oraz Office preinstalowane są już na 5 tabletach, bo wiemy jak bardzo użytkownicy cenią sobie rozwiązania, które dobrze sprawdzają się nie tylko w domowej rozrywce, lecz także w biznesie” – mówi Karol Osuchowski, Product Manager KIANO.

Lokalni producenci korzystają nie tylko z systemu Windows wraz z usługami, ale także z wsparcia marketingowego polskiego oddziału Microsoft.

“Ogromne znaczenie dla nas ma także wsparcie ze strony polskiego oddziału Microsoft. Mówię tu nie tylko o wsparciu merytorycznym, ale też we wspólnym organizowaniu akcji marketingowych” – dodaje Krzysztof Wójciak, Dyrektor Zarządzający MODECOM S.A.

Rosnące portfolio urządzeń mobilnych z systemem Windows oraz ścisła współpraca Microsoft z lokalnymi producentami wpływają na rynek tabletów – według prognoz IDC to właśnie urządzenia z systemem Windows będą systematycznie zwiększać swój udział w rynku w kolejnych latach, a jak wynika z danych sklepu Agito.pl Polacy chętniej sięgają po lokalne, często tańsze produkty nie rezygnując przy tym z jakości.