Sprzedaż nowego Batmana wstrzymana na PC

Batman: Arkham Knight, kolejna część wysokobudżetowej gry akcji studia Rocksteady, zadebiutowała na rynku 23 czerwca br. od samego początku borykała się z poważnymi problemami - co ciekawe, dotyczącymi tylko edycji komputerowej. Pecetowy port gry przygotowywany przez zewnętrzne studio okazał się na tyle niedopracowany, że twórcy postanowili zawiesić sprzedaż gry.

Na Youtubie znaleźć możecie wiele dowodów słabej optymalizacji gry. Nawet na najbardziej wydajnych pecetach Batman: Arkham Knight wyraźnie klatkuje (zwłaszcza w sekwencjach z Batmobilem) i zawiesza się przez co staje się praktycznie niegrywalny. To znacznie poważniejszy problem niż tradycyjne glitche pojawiające się w grach z otwartym światem i najwyraźniej nie da się go naprawić w najbliższym czasie.

Dlatego postanowiono wstrzymać sprzedaż komputerowej wersji gry poprzez cyfrowe platformy. Oczywiście dalej grę można zakupić w pudełku, a osoby, które zakupiły grę wcześniej przez Steama mogą kontynuować rozgrywkę. Studio wystosowało oficjalny komunikat, w którym przeprasza graczy za zaistniałą sytuację i obiecuje ją poprawić tak szybko, jak będzie to możliwe, wspominając także o możliwości ubiegania się o zwrot pieniędzy zgodnie z polityką refundacji na Steamie.

Zadziwiające w tej całej sprawie jest to, że problemów z grą doświadcza praktycznie każdy gracz – bez względu na specyfikację jego komputera. Jak zatem tak niedorobiona gra mogła przejść wewnętrzne betatesty? Nikt nie obraziłby się, gdyby premiera Batmana została przesunięta o parę tygodni czy miesięcy – w końcu lepiej dostarczyć produkt później, ale w należytej jakości. Widocznie Rocksteady miało inne zdanie…

Źródło: Steam
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.