F21 Thread Screen, czyli wyświetlanie obrazu na… szpulach nici

Urządzenie agencji Breakfast jest konstrukcją przygotowaną na potrzeby kampanii marketingowej odzieżowej marki Forever 21. Maszyna będąca rodzajem alternatywnego monitora robi niesamowite wrażenie.

Tak od środka wygląda F21. Złożona z 200 tysięcy części 900-kilogramowa maszyna zamiast świecących pikseli została wypełniona 6400 szpulami nici zautomatyzowanych nici. Całością zarządza specjalnie zaprojektowane oprogramowanie, które przetwarza cyfrowy obraz, by na każdej szpuli pojawił się kolor nici dopasowany do pojedynczego piksela.

Budowa urządzenia zajęła 1,5 roku. Aktualnie F21 bierze udział w kampanii marketingowej, w której każdy posiadacz Instagrama może za pośrednictwem hasztagu #F21ThreadScreen wrzucić na maszynę swoje zdjęcie. Podgląd w czasie rzeczywistym odbywa się na stronie agencji, natomiast archiwalne filmiki z każdego zdjęcia można obejrzeć na kanale YouTube.
Źródło: Gizmag
Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.