Fizyka włosów na nowym demie technologicznym Nvidii [wideo]

Wraz z rozwojem kart graficznych producenci gier mogą stawiać kolejne kroki na drodze do fotorealizmu. Włosy bohaterów w grach czy futra zwierząt od początku nastręczały developerom problemów, dlatego Nvidia od kilku lat rozwija oprogramowanie dedykowane temu zagadnieniu.

Dzięki Nvidia HairWorks włosy Geralta z Wiedźmina 3 w końcu zaczęły naturalnie falować na wietrze, a pies z Call of Duty: Ghost nie straszył płaską teksturą. Producent kart graficznych w dalszym ciągu rozwija swoje oprogramowanie, a najnowszy efekt pracy zobaczyć możemy na powyższej prezentacji.

HairWorks w wersji 1.1. pozwala renderować w czasie rzeczywistym pół miliona pojedynczych włosów, dzięki czemu fryzura postaci nabiera realistycznego wyglądu i odpowiedniej fizyki. Oczywiście taka symulacja wymaga konkretnego sprzętu. Przykład został zademonstrowany na komputerze wyposażonym w kartę GeForce GTX 980, której ceny zaczynają się od 2200 zł. I mówimy tu wyłącznie o samych włosach pojedynczej postaci. Zanim zobaczymy taką technologię w grach z pewnością jeszcze sobie trochę poczekamy…

0
Źródło: wccftech.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.