Telewizja – koniec czy nowy początek?

Telewizja – koniec czy nowy początek?

Powrót telewizji

Badanie Technomic Index przeprowadzone przez firmę Samsung pokazują, że era telewizji nie kończy się, a wchodzi w zupełnie nową fazę. W przeciętnym europejskim domu znajdują się dwa telewizory, z których Europejczycy korzystają coraz chętniej – w typowym dniu oglądają telewizję średnio przez 3 godziny i 7 minut, czyli aż o 32 minuty więcej niż w 2014 roku. Aż 54% Europejczyków korzysta ze streamingu transmisji wideo, co stanowi 50-procentowy wzrost rok do roku w porównaniu z 2014 r.

Telewizja po polsku

Polacy nie odbiegają od europejskich standardów. Częściej wybieramy spędzanie czasu przed telewizorami niż przed laptopami. W typowym dniu oglądamy telewizję średnio przez 3 godziny i 26 minut a z laptopów korzystamy średnio przez 3 godziny i 22 minuty. Chociaż różnica nie jest duża, jednak to telewizory pozostają najczęściej wykorzystywanym urządzeniem podczas typowego dnia w domach Polaków. Ich możliwości zmieniły się diametralnie w ciągu ostatnich lat. Już nie jesteśmy skazani na bycie biernymi odbiorcami narzuconych przez stacje telewizyjne ramówek.

Era nowych możliwości

Do niedawna telewizory służyły jedynie do odbierania treści nadawanych przez kanały telewizyjne. Dziś są one dosłownie “oknami na świat” – telewizory to prawdziwe centra rozrywki o coraz większych możliwościach. Oglądanie filmów na YouTube, nauka gotowania czy kursy językowe na telewizorach stały się codziennością wielu Polaków. Współczesne, inteligentne telewizory zapewniają dostęp do szerokiej oferty zróżnicowanych aplikacji.

Samsung Techonomic Index 2015

Samsung Electronics stworzył badanie Samsung Techonomic Index w celu śledzenia sposobu, w jaki ludzie podchodzą do technologii i korzystają z niej. Dzięki temu firma Samsung może lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i zaspokajać je, opracowując nowe produkty. Kompleksowe badanie oparte jest na internetowej ankiecie obejmującej 18 000 respondentów w wieku od 16 lat wzwyż w 18 krajach Europy. Badanie zostało zlecone przez laboratorium European Samsung Lifestyle Research Lab i zrealizowane we współpracy z Lightspeed GMI w dniach od 21 kwietnia do 18 maja 2015 roku.