Jesteśmy liderem w blokowaniu reklam w Sieci!

Firmy Adobe i PageFair opublikowały właśnie raport dotyczący blokowania reklam w Sieci. Wynika z niego, że aż 34,9% polskich internautów korzysta z narzędzi do blokowania reklam. Jedynym krajem, który wyprzedza nas pod tym względem jest Grecja.

Blokowanie reklam staje się coraz bardziej popularne. Licząc od II kwartału 2014, do II kwartału w 2015, globalny % użytkowników, którzy korzystają z narzędzi do blokowania reklam wzrósł o 41%. Oznacza to, że w czerwcu 2015 na całym świecie reklamy blokowało 198 milionów internautów.

Według PageFair, średnia miesięczna liczba Internautów blokujących reklamy to 77 milionów w Europie i 45 milionów w Stanach Zjednoczonych. A więc średnio, z AdBlocka i jemu podobnych narzędzi korzysta 6% internautów. Według opublikowanego raportu koszty blokowania reklam na taką skalę to 21 miliardów dolarów w ciągu roku, czyli tyle ile 14% globalnych wydatków na reklamę.

0
Źródło: di
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.