Jak telewizja, to przede wszystkim w Internecie

Jak telewizja, to przede wszystkim w Internecie

Kluczowym odkryciem jest fakt, że usługi wideo na żądanie (VOD) zaspokajają potrzeby konsumentów, umożliwiając im równocześnie zmianę dotychczasowych przyzwyczajeń. Konsumenci spędzają obecnie sześć godzin tygodniowo oglądając seriale telewizyjne, programy i filmy przesyłane strumieniowo – to dwukrotnie więcej niż w 2011 r. Gdy dodamy to tej liczby treści nagrane i pobrane, 35 procent materiałów TV i video oglądanych jest obecnie w systemie VOD.

Dalsze odkrycia podkreślają znaczący wzrost liczby konsumentów oglądających treści wideo na urządzeniach mobilnych: 61 procent ogląda je obecnie na swoich smartfonach, co stanowi wzrost o 71 procent od roku 2012. Gdy uwzględnimy tablety, laptopy i smartfony, prawie dwie trzecie treści TV i wideo jest oglądanych przez nastolatków na urządzeniach mobilnych.

Równocześnie, platformy treści generowanych przez użytkownika (UGC) mają rosnący udział w materiałach TV i wideo oglądanych przez konsumentów. Niemal 1 na 10 konsumentów ogląda YouTube przez ponad trzy godziny dziennie, a jeden na trzech uważa, że dostęp do treści UGC na ich domowym telewizorze jest bardzo ważny. Ponadto, badanie pokazuje, że rosnące znaczenie platform obfitujących w UGC, takich jak YouTube, wpłynął na gwałtowny wzrost popularności filmów edukacyjnych i poradnikowych. Konsumenci oglądają średnio 73 minuty takich treści tygodniowo.

Anders Erlandsson, Senior Advisor w Ericsson ConsumerLab, mówi: “Stały wzrost popularności usług strumieniowego przesyłania wideo na żądanie i UGC odzwierciedla jak ważne dla współczesnego widza są trzy czynniki: doskonała jakość treści, elastyczność i ogólna jakość doświadczenia. Innowacyjne modele biznesowe, które wspierają te trzy obszary, są teraz kluczowe przy tworzeniu interesujących i atrakcyjnych ofert TV i wideo”.

  • Rośnie popularność maratonów telewizyjnych: oglądanie wielu odcinków programów TV pod rząd zaczyna dominować w zachowaniach widzów. Trend ten jest wyraźny zwłaszcza wśród użytkowników posiadających subskrypcję usług wideo na żądanie, takich jak Netflix, Amazon Prime czy HBO, 87 procent z nich odbywa takie maratony co najmniej raz w tygodniu.
  • Problemy z wyszukiwaniem treści: Połowa konsumentów oglądających telewizję liniową TV twierdzi, że na co dzień nie może znaleźć niczego ciekawego do oglądania. Konsumenci odbierają zapowiedzi programów jako niewystarczająco inteligentne lub pozbawione indywidualnego charakteru.
  • Różne pakiety, różne postawy: Dwadzieścia dwa procent konsumentów, którzy nigdy nie posiadali płatnego abonamentu telewizyjnego, opłaca usługi dodatkowe (OTT).
  • Telewizja liniowa wciąż dominuje: popularność telewizji liniowej utrzymuje się na wysokim poziomie, głównie ze względu na dostęp do treści klasy premium i programów na żywo, takich jak transmisje sportowe, a także dzięki wartości społecznej. W tym wymiarze, telewizor odbierający telewizję linearną często funkcjonuje jako centralne miejsce “domowego ogniska”.