Chiński Dzień Singla pobił kolejny rekord sprzedaży internetowej

Kiedy my wczoraj świętowaliśmy Dzień Niepodległości, Chińczycy bawili się z okazji Dnia Singla - marketingowej odpowiedzi wymyślonej, jako konkurencja dla Walentynek, podczas której chińskie sklepy internetowe oferują bardzo dobre warunki dla swoich klientów.

Siódma edycja tego święta przyczyniła się do kolejnego rekordu sprzedaży. Chiński portal e-commerce, Alibaba wygenerował wczoraj 14,3 miliarda dolarów przychodu. W porównaniu do zysków zarejestrowanych 11 listopada 2014 roku, jest to 60% wzrost. Bardzo podobna „okazja”, jaką jest amerykański Cyfrowy Poniedziałek przyniósł w tym roku „zaledwie” 2,68 miliarda dolarów zysku.

Portal Alibaba podaje, że podczas 24-godzinnej akcji promocyjnej, internauci kupili towar od ponad 40 tysięcy internetowych sprzedawców, zrzeszonych na platformie sprzedażowej. Chińska firma szacuje, że zrealizowanie wszystkich zamówień wymagać będzie 1,7 miliona kurierów, 400 tysięcy samochodów dostawczych i 200 samolotów.

0
Źródło: PayU
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.