Facebook jako platforma crowdfundingowa

Gdzie lepiej przeprowadzi się zbiórki społecznościowe, jak nie właśnie na największym portalu społecznościowym świata? Facebook ruszył z testami nowego narzędzia, które w niedalekiej przyszłości może być dużym rywalem Kickstartera.

Facebook zaczyna na spokojnie – na razie narzędzie umożliwiające przeprowadzanie kampanii crowdfundingowych dedykowane jest organizacjom non-profit. Taka organizacja będzie mogła założyć profil dedykowany danemu projektowi. Użytkownicy Facebooka będą mogli zaś do niego dołączyć tak, jak dołącza się do otwartej grupy, a następnie okazać finansowe wsparcie. Ponieważ całość będzie działała na jednej platformie, takie akcje mają bardzo dużą szansę powodzenia – zadziała mechanizm łańcuchowy (wspierając projekt nasi znajomi od razu się o nim dowiedzą).

W testach bierze udział 37 organizacji takich jak m.in. World Wildlife Fund czy Mercy Corps. Facebook słowem nie wspomina o potencjalnym rozszerzeniu usługi dla firm i użytkowników prywatnych, ale wątpliwe jest, by nie skorzystał z takiej okazji w bliskiej przyszłości, zwłaszcza, że crowdfundingowe serwisy mają się coraz lepiej.

0
Źródło: Facebook
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.