49,1% mobilnych urządzeń aktywowanych podczas Świąt to sprzęt Apple

Statystyki dotyczą tylko Stanów Zjednoczonych, ale prezentują ciekawe trendy.

Drugie miejsce należy do Samsunga, którego nowo-aktywowane urządzenia stanowiły 19,8% prezentów świątecznych. Pozostali producenci to już wyniki jednocyfrowe: Nokia 2%, LG 1,7% i Xiaomi z 1,5%.

Dane firmy Flurry (która nawiasem mówiąc należy do Yahoo) wskazują na wciąż rosnącą popularność phabletów. W 2013 zaledwie 4% nowych urządzeń mogło zaliczyć się do tej kategorii. W 2015 roku aż 27% nowego sprzętu okazało się być phabletami.

Z kolei zainteresowanie tabletami spadło. Licząc od 2013 roku, tablety stanowiły najpierw 12%, potem 11% (2014) i w tym roku wylądowały na jednocyfrowym polu 9%.

Najpopularniejszym sprzętem produkcji Apple okazały się iPhone 6s Plus i Apple iPhone 6s (12% całego sprzętu Apple). Dane Flurry pochodzą z analizy instalacji 780000 aplikacji.