Po 20 latach powrócą mini-gry podczas ekranów wczytywania

Zastanawialiście się kiedyś dlaczego podczas ekranów ładowania w grach wideo nie możemy robić żadnych czynności? Przecież pod kątem technicznym możliwe byłoby stworzenie prostych mini-gier, które umiliłyby czas oczekiwania. Jak się okazuje wszystkiemu jest winne Namco.

20 lat temu Namco wpadło na pomysł zaimplementowania prostych mini-gier, w które można by grać podczas dłużących się ekranów ładowania głównej gry. Wykorzystano to np. w grze Ridge Racer. Idea chwyciła i w niedługi czas później Namco opatentowało to rozwiązanie. Przez ten okres wielu innych twórców kombinowało jak sprawić, by gracz podczas loadingów nie nudził się jednocześnie nie łamiąc prawa patentowego. Zazwyczaj gracze podczas ekranów ładowania mogli przyglądać się obiektom z gry (np. w Skyrimie), czytać historię czy spacerować postacią (np. w Assassin’s Creed). Od teraz developerzy będą jednak mogli tworzyć w swych grach ciekawsze rozwiązania.

0
Źródło: Technobuffalo.com
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.