DirectX - grafika 3D

DirectX 12 z lepszą obsługą HDR

Skorzystają na tym nie tylko gry wideo.

Reklama

Microsoft nie spoczywa na laurach i mimo dużej popularności DirectX 12 cały czas pracuje nad dopracowaniem swojego API. Oprócz poprawek związanych ze stabilnością i wydajnością, możemy się spodziewać usprawnień w dziedzinie obsługi HDR. Zmiany będą skutkować lepszą obsługą nowoczesnych wyświetlaczy uwzględniających większy zakres jasności, i to nie tylko w grach, ale i multimediach.

Zdaniem Microsoftu, technika HDR w wyświetlaczach przyjmie się znacznie szybciej niż rozdzielczość 4K czy poszerzone palety barwne z uwagi na łatwo widoczną różnicę w jakości obrazu. Ulepszony DirectX 12 ma trafić do wszystkich urządzeń z Windows 10, od konsol do gier, przez komputery osobiste aż po urządzenia mobilne. Premiera spodziewana jest na początek przyszłego roku.