Prezes PARP: targi CeBIT szansą dla polskich firm na nawiązywanie bliskich relacji biznesowych

Microsoft zamierza wesprzeć potencjalnych kupców Yahoo

Microsoft już raz chciał agresywnie przejąć Yahoo!, wykupując masowo jego akcje… a przynajmniej taki był pan w 2008, kiedy Steve Ballmer, ówczesny dyrektor generalny Microsoftu, chciał na ten cel wyłożyć 45 miliardów dolarów. Do tego jednak nie doszło, a obie firmy stały się partnerami, w wyniku czego Bing stał się domyślną wyszukiwarką Yahoo! na kolejną dekadę.

Teraz, gdy Yahoo! wyprzedaje swoje zasoby, Microsoft chce się upewnić, by nowy właściciel utrzymał Binga jako domyślną wyszukiwarkę. Na razie nie wiadomo, czy którykolwiek z inwestorów przystanie na współpracę z Microsoftem. Nawet jeśli, będzie miało to znaczenie głównie dla rynku amerykańskiego. W Polsce, zarówno Bing, jak i Yahoo!, nie mają podejścia do popularności, jaką cieszy się wyszukiwarka firmy Google.