To koreańskie MMO ma już 15 lat…

Najprawdopodobniej nigdy nie słyszeliście o The Legend of Mir, ale w Chinach ta gra biła rekordy popularności. W 2002 roku mogła pochwalić się 250 tysiącami jednocześnie zalogowanych użytkowników – ten wynik prawdopodobnie dziś nikomu by nie zaimponował, ale wówczas dostęp do Internetu w Chinach posiadało zaledwie 5% obywateli. Sama gra jest klasycznym MMORPG w klimatach fantasy i gdyby nie jej mobilny port, pewnie nie miałaby szansy na przebicie się wśród nowoczesnych gier z tego gatunku. O sukcesie Mir Mobile zadebiutował jednak sentymentalizm. Dorośli dziś gracze wracają do lat swojej młodości dzięki smartfonowemu portowi.

Shanda Games dba o rozwój produkcji – dodaje nowe klasy postaci, angażuje graczy w wydarzenia, a dzięki stale napływającej gotówce rozważa nawet kręcenie filmu. Zarabiając średnio 92-107 milionów dolarów miesięcznie firmę ogranicza teraz tak naprawdę jedynie własna wyobraźnia. To jedna z niewielu gier na świecie, które mogą pochwalić się tak olbrzymim zainteresowaniem wśród graczy po upływie 15 lat od wejścia na rynek.